Dienst na verkoop

DIENST NA
VERKOOP

Heb je een vraag of bemerking over je aangekochte woning? Aarzel niet om contact op te nemen met onze dienst na verkoop, onze medewerkers staan voor je klaar.

Een vraag omtrent jouw woning?

Je persoonlijke woonconsulente begeleiden en adviseren je van A tot Z zodat jij je geen zorgen hoeft te maken.

Veelgestelde vragen

Valt de aankoop van mijn woning onder de wet breyne? En wat betekent dat precies?

We gebruiken alleen verkoopovereenkomsten die voldoen aan de Wet Breyne (de woningbouwwet van 9 juli 1971). Die biedt de bouwheer van een huis en de koper van een te bouwen woning (verkoop op plan en aanneming sleutel-op-de-deur) een uitgebreide bescherming.

Dit zijn enkele bepalingen van de wet Breyne:

  • bij het sluiten van de verkoopovereenkomst is een voorschot van maximum 5% van de totale prijs te betalen;
  • de betaalschijven mogen niet hoger zijn dan de effectieve prijs van het al uitgevoerde werk;
  • een vooraf vastgestelde totaalprijs;
  • een strikt gereglementeerde oplevering;
  • een verplichte waarborg die de afwerking van de woning garandeert;
  • strenge aansprakelijkheidsregels, waarbij de verkoper niet alleen voor verborgen gebreken verantwoordelijk is, maar ook tien jaar lang voor zware, zelfs zichtbare gebreken.

Wat houdt een voorlopige oplevering in?

De voorlopige oplevering dient om de voltooiing van de bouw vast te stellen. De partijen vergelijken dan het uitgevoerde werk met de plannen, en worden het eens over eventuele herstellingen of nog uit te voeren kleine opdrachten. De voorlopige oplevering gebeurt schriftelijk door de werfleider in jouw aanwezigheid. En ze voorziet in een gedetailleerde beschrijving van alle bevindingen, opmerkingen of noodzakelijke herstellingen.

De bouwwet schrijft een minimumtermijn van één jaar voor tussen de voorlopige en de definitieve oplevering. Dat is omdat de winter de beste periode is voor de controle van de stevigheid van het gebouw.

Wie sluit gas, elektriciteit, water en internet aan?

We zorgen ervoor dat alle nieuwe woningen op de nutsvoorzieningen kunnen worden aangesloten. Wend je als eigenaar tot de netbeheerder in de gemeente of stad voor de aanvraag van de diverse aansluitingen.

Bij wie kan ik na de oplevering met vragen of met problemen terecht?

Na de voorlopige oplevering blijft de werfleider gedurende één jaar de contactpersoon voor eventuele problemen. Eens de woning definitief opgeleverd is pakken onze specialisten van de dienst na oplevering (DNO) alle gemelde mogelijke problemen snel en professioneel aan.

Mag ik tijdens de werkzaamheden de werf bezoeken?

Dat mag zeker, maar alleen onder begeleiding van de werfleider, omwille van je veiligheid.

Geen antwoord
gevonden?