GH'ers aan het woord: hallo Audry & Arne

GH'ers aan het woord: hallo Audry & Arne

5 februari 2021

Benieuwd naar de gezichten achter ons gratis nummer 0800 30 103? Of wil je weten wanneer je dat nummer kan bellen? Audry Vandendriessche en Arne Billiet zijn je eerste aanspreekpunt bij Groep Huyzentruyt. En ze delen graag hun beste tips voor iedereen die op zoek is naar de juiste woning of het geschikte appartement.

GH-ID x2

Naam: Audry Vandendriessche (28 jaar)
Functie: Interne verkoper
Sinds: februari 2019

Naam: Arne Billiet (25 jaar)
Functie: Interne verkoper
Sinds: maart 2019

Partners in crime bij je huizenjacht

Arne: “Toen ik startte bij Groep Huyzentruyt had ik niet gedacht dat de vastgoedmicrobe mij zo te pakken zou krijgen. Ik heb wel altijd graag naar Huizenjagers gekeken (lacht), dus de interesse was er al. Ondertussen zijn we twee jaar verder en weet ik zeker dat dit de sector is waar mijn toekomst ligt. Ik hou ervan om mensen te begeleiden bij de eerste belangrijke stap naar een nieuwe woning. Ik startte ondertussen ook zelf met de bouw van een nieuwbouwwoning. Zo ervaar ik nu persoonlijk wat onze klanten bezighoudt tijdens hun zoektocht naar het huis van hun dromen. Van de juiste locatie vinden en materialen kiezen tot de werken zelf zien evolueren.”

Audry: “Mijn eerste werkervaring deed ik op in een vastgoedkantoor. Van bij het begin hield ik enorm van mensen begeleiden bij het (ver)huren of (ver)kopen van een woonst. Dat is voor iedereen toch een grote stap. Nadat ik zelf verhuisde, kwam Groep Huyzentruyt op mijn pad. Ook al bezoek ik hier zelf geen woningen met klanten, toch kan ik al heel veel voor hen betekenen. Vaak zijn we het eerste aanspreekpunt op het moment dat mensen een project ontdekken. Wij zorgen voor de nodige info en eventueel ook voor een afspraak met een bouwadviseur. Ik vind het altijd belangrijk om voor klanten de juiste match te vinden. Een huis of appartement kopen, is een grote investering en dan neem je toch graag een doordachte beslissing. Aan de telefoon merken we al snel hoe concreet de plannen al zijn. Sommige mensen zijn zich nog maar net aan het oriënteren, terwijl anderen juist heel concreet op zoek zijn. Ik vind meedenken in beide gevallen even leuk. Het tofste moment aan de telefoon? Dat is wanneer ik heel veel criteria van een klant kan afvinken. Samen enthousiast worden over een mogelijke woning geeft mij altijd een zalig gevoel.”

Op elke vraag een antwoord

Arne: “Mensen komen vooral bij ons terecht via het gratis 0800-nummer, maar ook via mail en via de chatfunctie op de website krijgen we heel wat vragen. Je kan ons elke dag bellen met algemene vragen over een bouwproject zoals de prijs, de ligging, het aantal slaapkamers enz. Maar ook op bouwtechnische vragen hebben we een antwoord. Ik denk dan aan vragen over de isolatie, het type verwarming of de gebruikte materialen. Ik geef graag altijd een zo concreet mogelijk antwoord op elke vraag.”

Audry: “Meestal kunnen we dat ook, want alle info over de projecten van Groep Huyzentruyt wordt gecentraliseerd. Daardoor vinden we alles eenvoudig terug. Dus ook algemene vragen over bouwplannen of de planning van een project kunnen we vlot beantwoorden. Voor echt technische vragen of vragen over de effectieve uitvoering van een project, breng ik de mensen in contact met één van onze bouwadviseurs. Want dan zitten ze al een stapje verder in hun keuzeproces.”

Slimme tips voor (toekomstige) kopers of bouwers

Audry: “Het begint met goed weten wat je wil. Bepaal heel precies wat belangrijk voor jou is: het aantal slaapkamers, een tuin, het type woning, de bewoonbare oppervlakte, de regio, de prijsklasse, … Groep Huyzentruyt geeft al veel info op de website: prijzen, plannen, 3D-beelden, … Alles wat belangrijk is voor een eerste oriëntatie vind je daar terug.”

Arne: “Denk ook niet te snel dat nieuwbouw te duur is. Bij bestaand vastgoed is de prijs misschien wel lager, maar vaak lopen de kosten van een renovatie op. Groep Huyzentruyt is heel transparant in zijn prijzen. Klanten weten van bij het begin heel goed waar ze aan toe zijn en komen niet voor verrassingen te staan. Bij onze projecten kan je vaak zelf de afwerkingsmaterialen kiezen. Je kan dus je eigen stempel drukken op je woning. Denk daarbij goed na, want je wil natuurlijk dat je die speciale vloer ook na vijf jaar nog even mooi vindt.

Altijd zin in een goed gesprek

Audry: “Ik ben een babbelaar en heb graag veel sociaal contact. Ik heb liever niet dat de telefoon stilstaat. Als ik veel verschillende mensen aan de lijn kreeg die ik correct heb kunnen informeren, ben ik tevreden over mijn werkdag. Wat mij opvalt doorheen al die gesprekken? Vaak is de mening van de vrouw doorslaggevend bij de aankoop van een huis of appartement. Een zin die ik heel vaak hoor is: ‘dat gaat de chef moeten beslissen.’ Mannen zeggen dat over hun vrouw, maar nooit omgekeerd (lacht).”

Arne: “Heel af en toe gebeurt het dat we iemand écht niet kunnen helpen. Zo kreeg ik ooit een vrouw aan de lijn die vertelde dat ze al een uur aan het wachten was op iemand van bij ons die zou langskomen. Ik ging op zoek naar een afspraak op haar naam, maar kon niks terugvinden. Uiteindelijk bleek ze verkeerd verbonden. Ze verwachtte een nieuwe poetsvrouw. Die is bij onze woningen jammer genoeg nog niet inbegrepen.”

Heb je een vraag over één van onze bouwprojecten of wil je graag een afspraak maken? Neem dan contact op met Audry of Arne. Zij helpen je met plezier verder.